Monday, May 10, 2010

proses penantian dah berakhir...

alhamdulillah..everythg dah habis..n aku x happy sgt pun.suke sebab, x payah nak baca2 eveythg lagi, tgk lapy cm org gler ker ape..for me, sbg student, jgn wat keje last minute la kot.tapi, dah terpaksa la kot...tiga tahun kat sane, banyak gler aku blaja..isu utamanya, sacrifice..yela, klu xda rugi la..i mean kena kurangkan maen n fokus..n i miss it..hish..time is running so fast. now, kena pikir laen..KEJEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!! So, aku kena la cr keje pape2 yang bersesuain kan!!! dats my GOAL now..forget evrythg n move on!!!

aku lawat nenek tadi, miss her so much..omG, dia cakap benda yang aku x penah terpikir..KAWEN!!! bla bla bla, she give me some advice n buatkan aku takut..aku rasa aku x nak kawen kot..bcoz kita x tau perangai suami kita kan..penceraian, cari ppuan laen, mertua, suma tu la..

one thg, she makes me sad is that, aku kena contoh kat mak..i guess its true.mak x penah nak mengadu domba our fam prob..not even 1 sen pun mak mintak..how shld i describe dat? i cannot repay her back.jasa mak.so, now i shld do somethg..SACRIFICE..keje gler2 n beli umah la kot..for hari tua mak..insyallah, aku kan usahakan..mak teman, aku wat kje sampai malam2, since dari f6 until thesis..bile mak tido, i look at her, i wish mak hidup selama2nya. so dat, dia boleh tgk kitaorg sume berjaya..jasa mak,menyekolahkan kitaorg, sampai UNI, she sacrifice everythg, x beli baju mahal2, emas or anythg..so cmne aku nak balas? nenek pesan:

jaga mak kau elok2..can u imagine, x tersentap ker aku?xda org yang lebih boleh hargai mak selain anak2 dia...AKU n yang lain

i luv u MAK....

3 comments:

  1. This post buatku sgt2 terharu...hopefully ur dreams for providing for ur mom come true...God has blessed u and ur mak. :)

    ReplyDelete
  2. sedihnya huhu. kirim salam mak pah :) happy mother's day too! semoga kita semua x kan lupa jasa org yg membesarkan kita and jgn lupa diri in the future. insyaAllah :)

    p/s: if aku jadi org mcmtu (minta dijauhkan,amin) pls kill me k korg! xxx

    ReplyDelete
  3. betul2..haha..malu doh korg baca..

    ReplyDelete