Monday, May 17, 2010

LIFE= GAME

last weekend, aku memang demam badminton..haha, xda keje kan.badminton is one of my fav since aku kecik.maybe sebab kitaorg slalu main kot.my team slalu adik ngn Hera.kakyu?she jarang main.sebab dia dah kurus n x kuat.so, aku masih teringat kecik2 dah main.balik skola, terus main. dah masam2 terus main.mesti la kena mara ngn mak kan.habis baju skola bertambah busuk..haha. 1 thing, yang aku x leh lupa pasal badminton ialah, abah pandai main tu jugak. aku slalu ingat, kecik2 dulu, kitaorg sokong Msia, abah pulak Indonesia. we used to have fun together..we laugh together..berharap masing2 nak menang.but I guess, tu dulu kan, now we live separately..maybe aku terasa jugak ketiadaan abah.but enough, mak ada kan.

so, memang aku berhenti berharap Msia menang. memang betul.aku rasa susah seseorang nak tumpukan perhatian dan mantain kan corak permainan mereka.mental kena kuat n kuasai pemain lain.macam LIN DAN buat kat Datuk LCW.masa tgk game, then aku terpikir;mula la tu aku dah start wat analisis;

Life ni pun macam game.kadang2 kita ada di atas n di bawah. sape yang berusaha lebih, mesti akan berjaya.bukan senang nak kekalkan apabila kita berada di atas, kerana lebih banyak orang di bawah yang nak naik ke atas. So, setiap org ada kelebihan dan kekurangan.contohnya, walaupun CW no 1, tapi dia ada kelemahan.ketakutan dia timbul maybe hanya pada LIN DAN dan bukannya peserta lain.bagi aku, setiap org maybe, ada kisah disebaliknya,so kita x leh paham sewenang-wenangnya. they have their own reason.so, as a human, we have to accept that n hope everythg will be fine.for me, life aku kena struggle sebab maybe ada hikmah di sebaliknya, kita just menunggu peluang yang lebih cerah pada masa hadapan. InsyaALLAH...

No comments:

Post a Comment